DRIVERS CODE
Czestochowskie Forum Motoryzacyjne



Forum DRIVERS CODE Strona Główna HALL OF FAME Najpiękniejsza rodzina trzech diamentów
Obecny czas to Pon 9:11, 25 Wrz 2017

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 13:02, 14 Sty 2007

Wiadomość
Najpiękniejsza rodzina trzech diamentów
Mitsubishi Lancer Evolution - sportowy samochód osobowy firmy Mitsubishi.
Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się na rynku w 1973 roku (w Europie w 1974). Firma ta, zachęcona sukcesami większego brata Lancera - Galanta VR-4 na trasach rajdowych, zdecydowała się na zupełnie nowe auto, z powodu chęci udziału w rajdach WRC (rok 1990).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 13:04, 14 Sty 2007

Wiadomość
Pierwszy, historyczny Lancer Evolution (EVO I) w nadwoziu CD9A pojawił się w 1992 roku. Był to samochód zaprojektowany jako baza dla wersji rajdowej i wyprodukowano go jedynie 5000 egzemplarzy. Lancer Evolution otrzymał 2-litrowy turbodoładowany silnik o oznaczeniu 4G63, blizniaczy do monotowanego w modelach Galant i Eclipse. Poddano go jednak pewnym modyfikacjom - wał korbowy, tłoki oraz korbowody, różniły się od wcześniejszych wersji, podniesiony został stopień sprężania do 8,5:1 i zastosowano duży intercooler zamontowany w pasie przednim. Zaowocowało to wynikiem 250 koni mechanicznych przy 6000 obr./min. Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson'a , zaś z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Układ napędowy przeniesiono wprost z Galanta VR-4, pozostawiając układ z wiskotycznym sprzęgłem w środkowym mechanizmie róznicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Co znamienne, w tym samym roku inżynierowie Subaru postanowili również odświeżyć wizerunek swojej marki w rajdach samochodowych i debiut Lancera Evolution zbiegł się w czasie z premierą nowego Subaru Impreza. Tak rozpoczęła się wielka rywalizacja między tymi modelami, trwająca nieprzerwanie do dziś i ciągle nierozstrzygnięta.

1992


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:26, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 13:06, 14 Sty 2007

Wiadomość
Następna wersja Lancer Evolution II (EVO II) pojawiła się pod koniec 1993 roku. Wprowadzono niewielkie zmiany, skupiając się na poprawieniu doskonałych własności Evolution. Zmieniono nieco ustawienia zawieszenia, zastosowano większy rozmiar opon, zwiększając jednocześnie rozstaw kół i osi. Drobne zmiany w silniku, wraz z podniesieniem ciśnienia doładowania, zaowocowały wzrostem mocy do 256 KM
1993


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:26, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 13:07, 14 Sty 2007

Wiadomość
EVO III? Najlepiej sprzedający się egzemplarz w historii EVO! Zwiększone "skrzydło" z tyłu, nowa turbina (TD05H-16G-7), a kompresor zmieniono na lepszy - 68mm 16G6. I znów zmiana stopnia sprężenia - tym razem 9.0:1.
1995


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:27, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 13:09, 14 Sty 2007

Wiadomość
Evo "czwórka" to zwiększona waga o 200lb (chyba około 40kg), stopień sprężenia zwrócony do 8.8:1 i moc o wiele większa, bo aż 276 konna. Mitsubishi zainteresowało się wtedy już normalnym rynkiem, nie tylko tym rajdowym.
1996


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:27, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 15:09, 14 Sty 2007

Wiadomość
Evo V zostało wydłużone o 75mm - 35mm z tyłu, a 40mm z przodu. Auto otrzymało nowe, aluminiowe felgi o rozmiarze '17. Turbina została zwiększona do 10.5cm2. Cylindry zwiększono o 0.3mm, wciąż jednak trzymając się zasad klasy - silnik nie wyszedł poza 2000cm3. Oficjalnie moc się nie zmieniła, lecz powszechnie wiadomo, że lekko przekroczyła 280 koni. Bez względu na zmiany ciężar auta zwiększył się zaledwie o parę kilogramów
1998


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:28, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 15:15, 14 Sty 2007

Wiadomość
W EVO VI został zmieniony lekko układ chłodzenia i powiększono intercooler. Mimo, że Mitsubishi nie mówiło o zmianie mocy, to jednak w silniku, jako pierwszym na świecie, zastosowano tytanowo - aluminiowe koło turbiny.
1999
wersja TIME 2000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 15:17, 14 Sty 2007

Wiadomość
Rok 2001 - od pierwszego EVO mija lat jedenaście - zostaje wprowadzony EVO VII. Model ten bazował na nowej płycie podłogowej - Lancer Cedia, większej o jeden rozmiar od poprzedniej. Dodano układy sterownicze ACD i AYC, sterowane jednym chipem. Razem zapewniały mniejszą podsterowność auta. Znów zwiększono intercooler - tym razem o 20mm. Waga zwiększyła się o parenaście kilo.
2001


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:28, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 15:18, 14 Sty 2007

Wiadomość
Przedostanie Evolution, numer VIII zostało wprowadzone w roku 2004. Moc? Wciąż bez zmian - około 280 koni. Większych zmian nie było, jedynie kosmetyczne, które sprawiły, że ta generacja Lancera EVO jest uważana za najładniejszą.
2003


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:29, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 15:22, 14 Sty 2007

Wiadomość
W roku 2006 na rynku pojawiła się także kolejna ewolucja Mitsubishi Lancer Evolution oznaczona symbolem IX. w której to dodano zmienne fazy rozrządu - system MiVEC. W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS, obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h.
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 265 KM aż do 400 KM. Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.


2006


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu dnia Nie 15:30, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Jasiu
KADET



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Nie 15:23, 14 Sty 2007

Wiadomość
W planach jest wersja EVO oznaczona rzymską dziesiątką.
Według Mitsubishi, Lancer Evolution dokona prawdopodobnie największego skoku ogólnych możliwości technicznych w historii kolejnych generacji tego modelu. Nowy Lancer Evolution ma oferować zupełnie nowe możliwości w zakresie dynamiki prowadzenia i techniki przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów jednostki, znanych z przyprawiającego o dreszcze, legendarnego silnika z turboładowaniem. Tym razem będzie to turbodoładowana wersja zupełnie nowej, wykonanej z aluminium, jednostki napędowej typu DOHC MIVEC, o nazwie 4B11, o pojemności 2 litrów, stosowanej w sportowych sedanach Lancer 2008. Rozwija ona moc największą w historii modeli Lancer Evolution.





Filmik opisujący EVO X (najpierw zwykly Lancer pozniej evo X)
http://www.youtube.com/watch?v=wn37NdZS5KY&mode=related&search=


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Jasiu

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Pią 0:34, 23 Lut 2007

Wiadomość
Mnie to się średnio podobają te lancery. Ale niezłe są w nim technologie z dwóch litrów tyle koni. Normalnie takie silniki nie żyją długo zobaczymy jak będzie z nim. Za taką kasę to powinien jeździć ze 20-25 lat bez problemu Cool

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum DRIVERS CODE Strona GłównaHALL OF FAMENajpiękniejsza rodzina trzech diamentów
Obecny czas to Pon 9:11, 25 Wrz 2017
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin