DRIVERS CODE
Czestochowskie Forum Motoryzacyjne



Forum DRIVERS CODE Strona Główna HALL OF FAME MUSTANG... duma ameryki
Obecny czas to Wto 15:56, 11 Gru 2018

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Pon 23:49, 08 Sty 2007

Wiadomość
MUSTANG... duma ameryki
Mustang to brzmi nieźle. Opowiem wam jego historię. W stanach to mają fajnie, ale ja też kiedyś będę miał mustanga albo GT40 lecz o nim opowiem wam kiedy indziej.

PRZED MUSTANGIEM

Na początku lat sześćdziesiątych jedynym samochodem sportowym produkowanym w Stanach Zjednoczonych był Chevrolet Corvette. Jednak jego wysoka cena odstraszała potencjalnych nabywców o niskich i średnich dochodach. Ford Thunderbird stał się autem luksusowym - wygodnym, ale nie dynamicznym i szybkim. Samochody sportowe sprowadzane z Wielkiej Brytanii sprzedawały się dobrze.
Jednocześnie pierwsze pokolenie ludzi urodzonych tuż po drugiej wojnie światowej(tzw. "baby-boomers") osiągało w połowie lat 60. dorosłość i poszukiwało swojego pierwszego auta - niewielkiego, a jednocześnie o sportowym charakterze.
[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Pon 23:53, 08 Sty 2007

Wiadomość
PROTOTYPY

W roku 1962 jeden z menedżerów Forda,Donald N. Frey wpadł na pomysł stworzenia całkowicie nowego auta. Pomysł poparł główny menedżer Forda,Lee Iacocca. W roku 1962 i 1963 powstały zatem dwa prototypy , które wyznaczyły drogę pod ostateczny wygląd Forda Mustanga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:12, 09 Sty 2007

Wiadomość
T-5 (Mustang 1)

Pierwszy prototyp - Mustang 1 (znany też jako T-5) został zaprezentowany podczas wyścigów U.S Grand Prix w miejscowości Watkins Glen w październiku 1962 roku. Kierowcy Dan Gurney i Sterling Moss przejechali samochodem na zmianę kilka okrążeń z dużą prędkością, by zademonstrować jego możliwości. Mustang 1 rozwinął prędkość 207 km/h (115 mil na godzinę) i przejechał ćwierć mili w 18,2 sekundy. Mustang I był dwumiejscowym roadsterem z silnikiem V4 umieszczonym pośrodku. Silnik miał moc 90 koni mechanicznych i był chłodzony przez dwa wentylatory ulokowane we wlotach powietrza tuż przed tylnymi kołami. Pokrycie zostało wykonane ze sprasowanych blach aluminiowych przytwierdzonych do rurowego podwozia.
Prototyp tworzyło trzech ludzi: inżynier Herd Misch, stylistaGene Bordinant i Roy Lunn, planista. Samochód został zaprojektowany w ciągu 21 dni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:19, 09 Sty 2007

Wiadomość
Mustang II Prototype

W roku 1963 został wprowadzony kolejny prototyp - tym razem nazywał się Mustang II. Jego wygląd odróżniał się znacząco od poprzedniego prototypu - był to teraz pojazd czteromiejscowy z silnikiem umieszczonym z przodu. Pod względem konstrukcji i danych technicznych był bardzo podobny do modelu seryjnego produkowanego w roku 1964. Nadwozie samochodu zostało zaprojektowane w studiach projektanckich Lincoln-Mercury.




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:25, 09 Sty 2007

Wiadomość
NAZWA

Skoro już było wiadomo, że powstanie nowy samochód, potrzebował on nazwy i charakterystycznego, rozpoznawalnego symbolu. Pomysły na nazwy były różne. Samochód miał nazywać się: T-5, Cougar, Aventura, Allegro, Stiletto, Turino, Torino, a nawet XT-Bird. Warto zauważyć, że niektóre z tych nazw posłużyły później jako nazwy innych modeli samochodów z koncernu Forda.
Samochód miał być kierowany głównie dla ludzi młodych, więc było potrzebne coś, co symbolizuje wolność i nieskrępowanie, a jednocześnie siłę. Symbolem takim stał się mustang - dziki koń z prerii Ameryki Północnej. Jednocześnie powstało charakterystyczne logo Mustanga - galopujący koń na tle czerwonych, białych i niebieskich pasków symbolizujących Stany Zjednoczone i amerykańskie korzenie.

logo na Mustangu GT-H


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:28, 09 Sty 2007

Wiadomość
SUKCES

Pomiędzy 9 marca a początkiem kwietnia 1964 roku Ford wyprodukował 8160 modeli Mustanga. Chodziło o to, żeby każdy dealer Forda w Stanach Zjednoczonych miał przynajmniej jednego Mustanga w swoim salonie samochodowym. Przygotowano też ogromną kampanię reklamową, zakrojoną na praktycznie wszystkie ówcześnie dostępne media. 16 kwietnia dzień przed oficjalną premierą Mustanga, w amerykańskiej telewizji została wyemitowana reklama samochodu. Obejrzało ją ponad 29 milionów osób. Następnego dnia pojawiły się reklamy samochodu w 2500 gazetach i czasopismach. Najważniejsze krajowe dzienniki oraz niektóre zagraniczne gazety zamieściły artykuł dotyczący premiery nowego auta.
Pomysł chwycił: W ciągu pierwszego dnia sprzedaży zostało złożonych 22 tysiące zamówień na nowe Mustangi. W ciągu pierwszego weekendu salony samochodowe odwiedziło 4 miliony Amerykanów. W cztery miesiące sprzedano 100 tysięcy samochodów, a 16 kwietnia 1965, w rok po premierze, w Kalifornii sprzedano Mustanga numer 418 812. W marcu 1966roku z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy Mustang.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:30, 09 Sty 2007

Wiadomość
DOSTOSOWANIE DO POTRZEB KLIENTA

Ford Mustang zawdzięcza również swój sukces i dobre dochody dla firmy szerokiej gamie części i akcesoriów, które kupujący mógł dostosować do swoich potrzeb. Było to jedno z pierwszych aut z tak szerokimi możliwościami wyboru dodatkowego wyposażenia (pierwszy w tej branży był Pontiac). Dzięki dodatkowym opcjom cena samochodu w zależności od ilości wybranych dodatków rosła o kilkaset dolarów, dzięki czemu Mustang stał się dochodowy zarówno dla dealera, jak i producenta.
Dodatków do wyboru było bardzo wiele. Poczynając od wyboru czterostopniowej manualnej skrzyni biegów lub trzystopniowej automatycznej skrzyni biegów, poprzez różne wersje silników (np. wprowadzony w czerwcu 1964 silnik K-Code o mocy 271 koni mechanicznych), pakiety z usztywnionym zawieszeniem, szersze opony, aż po elementy wystroju i służące komfortowi, np. klimatyzacja, winylowy dach, różne wzory kołpaków i felg, oraz montowane w samochodzie radio.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:31, 09 Sty 2007

Wiadomość
REAKCJA KONKURENCJI

Konkurencja Ford Motor Company - firmy American Motors Corporation, General Motors i Chrysler Corporation nie były przygotowane na nadejście takiego samochodu jak Ford Mustang. U Chryslera konkurencją dla Mustanga mógł stać się Plymouth Barracuda o podobnym typie nadwozia. GM produkował podobny samochód o sportowym charakterze z silnikiem umieszczonym z tyłu - Corvair Monza. Jednak Monza nie sprzedawała się tak dobrze m.in. ze względu na to, że posiadała tylko sześciocylindrowy silnik, podczas gdy Mustang oferował już silnik ośmiocylindrowy. Dopiero w roku 1967 GM zdołało wprowadzić na rynek dwa nowe auta: Chevrolet Camaro i Pontiac Firebird. Nawet firmy Lincoln-Mercury postanowiły stworzyć podobne auto, czego wynikiem był Mercury Cougar (taką nazwę miał nosić Mustang jeszcze przed premierą). W roku 1968 AMC wprowadziło model Javelin, a w dwa lata później dwumiejscowy AMX.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:35, 09 Sty 2007

Wiadomość
POKOLENIA MUSTANGA

1964 - 1966 (pierwsza generacja)

Ford Mustang został wprowadzony w kwietniu 1964 roku. Samochód został zbudowany na bazie modelu Falcon. Pierwsza wersja Mustanga miała praktycznie takie same wymiary jak Falcon. Wiele części Mustanga pochodziło z modeli Falcon i Fairlane. W roku 1965 nastąpiły niewielkie zmiany zewnętrzne, jak np. zmiana gamy kolorów karoserii oraz wnętrzna, oraz kilka zmian konstrukcyjnych, jak wprowadzenie nowych silników, mocniejszych niż w roku 1964. W roku 1965 pojawił się też pakiet GT, oferujący usztywnione zawieszenie, czterostopniową skrzynię biegów, mocniejszy silnik oraz zmiany w wyglądzie zewnętrznym nadające autu bardziej sportowy charakter. 1965 był to też rok pojawienia się pierwszego Mustanga przerobionego w firmie Shelby - dostosowanego do potrzeb wyścigów Shelby GT-350, który miał bardziej sportowy charakter niż zwykły Mustang. W 1966 roku zachodzą niewielkie zmiany zewnętrzne, głównie w wyglądzie atrapy chłodnicy. Samochód zostaje też wyposażony w mocniejszy silnik oraz powiększa się gama dodatkowych akcesoriów (jest ich teraz 70). Auto zostaje nieco poszerzone i wydłużone, przez co wnętrze staje się bardziej obszerne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wosho87 dnia Sob 14:29, 03 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 0:52, 09 Sty 2007

Wiadomość
1967 - 1968 (druga generacja)

Mustang po raz kolejny przeszedł kosmetyczne zmiany wyglądu. Linia dachu we wszystkich nadwoziach została praktycznie ta sama. Zwiększono natomiast względy bezpieczeństwa, zgodnie z nowymi rządowymi zaleceniami dla samochodów osobowych. Nadal montowano silniki o coraz większej mocy - w roku 1968 można było już wybrać silnik o mocy 335 lub 390 KM. Rok wcześniej, w 1967 firma Shelby wprowadziła nowe auto bazowane na Mustangu - Shelby GT500. Montowano w nim silnik o pojemności 428 cali sześciennych (ok. 7 litrów). Warto wspomnieć, że Mustang Fastback z roku 1968 stał się znany dzięki scenie pościgu z filmu Bullitt z Stevem McQueen'em w roli głównej.

Mustang GT500, Eleanor, Shelby 67

Mustang Fastback 1968 z filmu Bullitt


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wosho87 dnia Sob 14:34, 03 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 16:38, 09 Sty 2007

Wiadomość
1969 - 1970 (Trzecia generacja)

28 sierpnia 1968 roku Ford zaprezentował nowego Mustanga na rok 1969. Tym razem samochód przeszedł gruntowny facelifting. Metalowa, chromowana atrapa chłodnicy została zastąpiona przez nową, czarną i wykonaną z plastiku. Logo Mustanga nie było już umieszczone pośrodku, tylko po stronie kierowcy i było mniejsze. Boczne i tylne linie nadwozia zostały wygładzone, tylna ściana wraz z szybą opadała łagodnie aż do punktu styku z tylnymi światłami. Z przodu zostały zamontowane poczwórne światła: 2 wewnątrz atrapy chłodnicy i 2 poza nią. Maska przypominała nieco swym wyglądem literę V, co było podkreślone przez wlot powietrza umieszczony na masce. Zmianie uległ też napis MUSTANG, a szyby zostały powiększone i rozszerzone, co umożliwiło lepszą widoczność.

W tym okresie powstały trzy wersje Mustanga: Mach 1, Boss 302 oraz Boss 429. Boss 429 był autem stworzonym dla celów wyścigów NASCAR. Było to auto wyposażone w silnik V8 o pojemności 429 cali sześciennych (ok. 7 litrów) i o mocy 375 KM. Prawdopodobnie wybudowano tylko 1,300 sztuk tego auta. Był to chyba najszybszy i najdroższy swego czasu Mustang. Boss 302 miał być połączeniem siły "muscle cara" ze zwrotnością samochodu sportowego. Był on najczęściej napędzany 290-konnym silnikiem V8 o pojemności 302 CI (ok. 5 litrów) i posiadał czterostopniową manualną skrzynię biegów. Boss 302 określany był mianem "auta, którym GT-350 powinien był być". Wyprodukowano tylko niecałe 9000 egzemplarzy tych samochodów. W roku 1970 przyszła kolejna zmiana w wyglądzie Mustanga - galopujący koń pojawił się znów pośrodku chłodnicy. Atrapa chłodnicy została powiększona, liczbę przednich reflektorów zredukowano do dwóch, które mieściły się w atrapie chłodnicy. Po bokach atrapy znajdowały się podwójne otwory imitujące wloty powietrza. W roku 1970 został też wprowadzony model Mach 1, który był najwygodniejszy z trzech modeli Mustanga produkowanych w tym czasie. W wyposażeniu pojawiła się też klimatyzacja, która spowodowała spadek sprzedaży Mustangów kabrioletów prawie o połowę. Jest to też rok zerwania współpracy firm Ford i Shelby.

Boss 429 (mój ulubiony:))

Boss 302

Mach I


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 16:46, 09 Sty 2007

Wiadomość
1971 - 1973 (Czwarta generacja)

W tych latach nastąpił schyłek klasycznych Mustangów wyposażonych w duże silniki V8. Sam samochód jeszcze bardziej urósł, przez co modele produkowane w tych latach były największymi Mustangami, jakie były kiedykolwiek produkowane. Jednocześnie następowało obniżenie mocy dostępnych silników i dostosowanie do nowych norm dotyczących emisji spalin. Wygląd Mustanga w 1971 roku uległ zmianie profilu nadwozia i wielu elementów wystroju auta. Charakterystycznym elementem był łagodnie opadający przód i tył. Producenci chcieli, by Mustang wciąż pozostał sportowy i agresywny, jednak utrudniały to coraz bardziej rygorystyczne reguły emisji spalin i ochrony środowiska. Dlatego postanowiono położyć większy nacisk na wygląd i wygodę. Ta forma nadwozia pozostała niemal niezmieniona do roku 1973, kiedy to wszedł kolejny przepis dotyczący zderzaków - Mustang z 1973 roku musiał mieć większe zderzaki, przez co jeszcze podniosła się jego masa. Również w 1973 roku Ford porzucił produkcję kabrioletów - nie powstawały one aż do roku 1983. Wiadomość o zaprzestaniu produkcji kabrioletów spowodowała wzrost sprzedaży o 5700 aut.

mustang 1971


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 16:57, 09 Sty 2007

Wiadomość
1974 - 1978 (Piąta generacja)

Połowa lat 70. w Stanach Zjednoczonych wymusiła zmianę stylu życia - a co za tym idzie, również samochodów. Nadszedł kryzys paliwowy, inflacja wynosiła 12%. Dodge zaprzestał produkcji modelu Challenger, zakończono również produkcję samochodu Plymouth Barracuda. General Motors niemal porzuciło produkcję modeli Camaro i Firebird. Do przepisów dotyczących emisji spalin dołączyło ograniczenie prędkości do 55 mil na godzinę. Aby Mustang przetrwał, musiał być zupełnie zmieniony - czasy ogromnych, dużo palących samochodów z wielkimi silnikami minęły.

Pojawił się więc Mustang II - mniejszy i lżejszy, z mniejszymi silnikami. Nowy Mustang posiadał całkowicie nowy wygląd i lepsze właściwości jezdne. Spalał też mniej paliwa niż modele z poprzednich lat. Na początku dostępny był w dwóch wersjach nadwozia - dwudrzwiowy hardtop i trzydrzwiowy hatchback. Zmnieniły się przez to proporcje Mustanga II, pozostał za to charakterystyczny wygląd atrapy chłodnicy. Na początku były oferowane dwa silniki: czterocylindrowy o mocy 88 KM i sześciocylindrowy o mocy 105 koni mechanicznych. W późniejszych latach weszły nieco mocniejsze jednostki, posiadające moc od 122 do 140 KM. W 1974 roku wprowadzono też modele Ghia, wyróżniające się wygodą i wykończeniem. Wyprodukowano 385,993 egzemplarzy. Mustang II otrzymał też tytuł Car of the Year od magazynu Motor Trend. W 1976 roku wprowadzono specjalny model Cobra II, który miał być nawiązaniem do modelu Shelby Mustang GT350 - przez charakterystyczne paski biegnące przez całą długość samochodu oraz dodatki uatrakcyjniające wygląd. W roku 1977 dla modeli z nadwoziem fastback wprowadzono specjalne dachy typu targa. Na przestrzeni lat producenci wprowadzali coraz to nowe wersje nadwoziowe, by sprostać wymaganiom i gustom klientów.


Mimo to modele z tego okresu zostały uznane za najgorsze i najmniej udane Mustangi, jakie kiedykolwiek powstały.

Ciekawostka: W 1976 roku Volkswagen Golf pobił rekord sprzedaży Forda Mustanga. 1 milion egzemplarzy Mustanga rozeszło się w ciągu 36 miesięcy. Golfowi zajęło to 31 miesięcy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wosho87 dnia Sob 14:37, 03 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 17:07, 09 Sty 2007

Wiadomość
1979 - 1993 (Szósta generacja)

Trzecia generacja Mustanga, zwana też "Fox-Body" była bazowana na modelu Fairmont. W 1979 roku powstały dwa rodzaje nadwozia: dwudrzwiowy sedan i dwudrzwiowy hatchback. W nadwoziu można było już zauważyć wyraźne europejskie wpływy - nie było już praktycznie żadnych chromowanych elementów, nadwozie przybrało łagodniejszy, kanciasty kształt, natomiast rozpoznawalny design przodu został porzucony na rzecz łagodnie opadającej plastikowej atrapy i prostokątnych reflektorów. Zbliżony, oszczędny wygląd aut zachował się aż do roku 1993, przez co jeszcze bardziej upodobniły się do samochodów europejskich. Mustang nie przypominał już siebie - nie było nawet galopującego konia - Mercury sprzedawało niemal ten sam model pod nazwą Capri (który zresztą przestał być produkowany w roku 1986).

1993 Ford Mustang GT (wyglada jak polonez)
W tym czasie produkowano już mocniejsze silniki niż w połowie lat 70. W latach 1979 - 1981 były wciąż wprowadzane niewielkie zmiany konstrukcyjne. Nie zabrakło oczywiście wersji Ghia (dla modeli coupe) i Cobra (dla hatchbacków - brak spoilerów, nieprawdziwy wlot powietrza na masce). Jednak Mustang z 1979 był hitem. Sprzedano aż 369,936 egzemplarzy. W kolejnych latach szło nieco gorzej - wygląd oraz silniki nie zmieniały się zbytnio, sprzedawano coraz mniej egzemplarzy.

W 1982 wszystko się zmieniło - Ford wprowadził na nowo model Mustang GT, który otworzył nową erę muscle car'ów. Reklamy w gazetach głosiły: "The Boss Is Back" (Boss - modele Mustanga produkowane w latach 1969-1970). Mustang GT posiadał czterostopniową skrzynię biegów, Silnik V8 Windsor o mocy 157 KM, sportowe opony oraz sztywne zawieszenie. Moc silników modelu GT wzrastała, osiagając szczyt w roku 1987 z wynikiem 225 KM. Niezależnie od modelu GT były produkowane bardziej luksusowe wersje: L, GL i GLX. W 1987 roku nastąpiły poważne zmiany wyglądu, które utrzymały się do roku 1993.

Ford SSP Mustang (Special Service Package)

W roku 1992, kalifornijska policja poprosiła Forda o wyprodukowanie serii szybkich i lekkich samochodów policyjnych. Standardowe modele policji - Ford Fairmont oraz modele LTD i Crown Victoria były zbyt ciężkie do ścigania przestępców. W ciągu jedenastu lat (od 1982 do 1993) wyprodukowano 15,000 egzemplarzy tego auta. Mustangi SSP posiadały silnik o mocy 175 koni mechanicznych - nie były zbyt szybkie, lecz dobrze spełniały swoje zadanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wosho87 dnia Sob 14:37, 03 Mar 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Autor
Wosho87
ŚCIGACZ



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Wto 17:13, 09 Sty 2007

Wiadomość
1994 - 1998 (Siódma generacja)

W 1994 nastąpiła kolejna zdecydowana zmiana wyglądu. Nowy model, którego premiera nastąpiła 9 grudnia 1993 oznaczony kodem "SN-95" przedstawiał zupełnie nową jakość - swoim wyglądem nawiązywał do starszych generacji Mustanga, na swoje miejsce powrócił galopujący koń (w latach 80. był tam niebieski znaczek Forda). Nowy design zwrócił uwagę na Mustanga i przywrócił mu popularność. Pełen obłych kształtów i łagodnych zakrzywień, nowy Mustang bardzo się podobał. Moc silników zwiększyła się do 215 koni mechanicznych (podstawowy model wyposażony był w silnik V6 o pojemności 3,8 litra i mocy 145 KM). Również w roku 1994 powstał specjalny model Mustang Cobra Convertible. Posiadał pięciolitrowy silnik V8 o mocy 240 koni mechanicznych. W tym samym roku Mustang otrzymał prestiżowy tytuł Car of the Year od magazynu "Car and Driver". W roku 1996 Mustang po raz kolejny przeszedł facelifting - atrapa chłodnicy otrzymała nowy design, przypominający swym wyglądem plaster miodu. Również tylne światła były ułożone pionowo, a nie poziomo jak w modelach z lat 80. i pierwszej połowy lat 90. Pojawił się specjalny model SVT Mustang Cobra z dużym silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra i mocy 305 koni. Rozmiar silnika wymusił nowy wygląd maski z charakterystycznym wybrzuszonym wlotem powietrza. Podobnie jak w dawniejszych latach, klienci mieli wciąż prawo wyboru za dopłatą odpowiednich pakietów i akcesoriów do swojego samochodu, np. Preferred Equipment Package w samochodach typu GT (w skład zestawu wchodziły m.in: klimatyzacja, radio AM/FM, odtwarzacz kaset, ABS, lampy przeciwmgielne, tylny spoiler, sportowe siedzenia). Rok 1998 był zarazem ostatnim rokiem zaokrąglonych kształtów samochodów (ang. "Round Body Mustang").

Ford Mustang Convertible 1995


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wosho87 dnia Sob 14:39, 03 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Wosho87

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny

Forum DRIVERS CODE Strona GłównaHALL OF FAMEMUSTANG... duma ameryki
Obecny czas to Wto 15:56, 11 Gru 2018
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin